Verslag

  • Verslag Sezoensrally 2017

    Sezoensrally 2017 (19 en 20/5)

     

    Laten we al direct starten met de resultaten in het Criterium:

    1Ste plaats Tsjoens-Balcaen en 3de plaats Vandeloock-Rassalle. Vanwege het Lommers Racing Team een welverdiende proficiat!!!

    Zoals elk jaar is de Sezoensrally  de wedstrijd waar gans het team het meest naar uit kijkt, want het is een beetje de thuisrally van Philip. Om de fameuze Maaskiezel de baas te blijven heb je de nodige feeling en lef nodig. En dat lukte team Lommers tot op heden aardig.

    Philip en Martijn mogen tevreden zijn met een  2de plaats algemeen, en een 1ste plaats in de klasse na een dag vol verrassingen. En ook de puike prestatie van het duo  Lemmens-Michiels werd beloond met een fantastische 14de plaats. Een plaatsje achteruit in vergelijking met vorig jaar, maar harder gereden en geknokt voor elke seconde !!!! Raf heeft zeker progressie gemaakt deze rally en deze mooie uitslag zal hem zeker motiveren om deel te nemen aan een van de 2 laatste wedstrijden van het kampioenschap criterium. En waarom niet aan allebei ?  Voor Philip en Martijn was het dag van “ups and downs” !!!!

    Zaterdagmorgen zagen we Philip en Martijn met de blikken op oneindig in het servicepark, concentratie alom… De gezonde stress was er weer, de M3 stond perfect en het team was 200% gefocussed !!!

    De rondkoers, Kp1De Hees, werd gereden als warm-up. Op Kp2 kregen we al direct te maken met het uitvallen van Van Craenenbroeck met zijn Nissan 350Z die ons de weg versperde na een schuiver zonder erg voor de bemanning. Hierdoor verloren we 1.30 minuut. Een domper op ons gemoed, maar deze tijd werd  later die dag gecorrigeerd, maar zorgde toch voor de nodige stress omdat je niet weet welke plaats je bekleedt op dat moment. Op de volgende proeven ondervonden we problemen aan de motor die te wijten waren aan oververhitting. Gelukkig kon ons team tijdens de service dit euvel grotendeels oplossen door extra ventilatie te maken rond het motorcompartiment maar optimaal was het niet en zelfs bij de start van iedere proef lieten we seconden liggen doordat we niet het volle pond van de motor konden gebruiken.

    Nieuw dit  jaar, was Kp Peer.  Op deze klassementsproef van 16km kon je het verschil maken en daar waar beide teams het erover eens na de verkenningen van vrijdag.

    Koploper Tsjoens, met zijn Renault Megane, konden we dit jaar niet volgen. Hij liep uiteindelijk iedere rit wat verder uit. Onze 2de plaats moesten we dus zien vast te houden,  waar we ook met succes in slaagden ondanks alle  technische tegenslagen en door het uitvallen van onze directe concurrenten zoals Johnny Louis die een sterke prestatie leverde tot de remproblemen bij hem opdoken met een “sortie” tot gevolg.

    Tijdens de podium ceremonie gaf Stefaan Tsjoens nog een extra prikkel richting Lommers Racing team door te stellen dat hij het kampioenschap wil veilig stellen tijdens de “Omloop van Vlaanderen” met een overwinning !!!  Maar het Lommers-Racing team geeft zich nog niet gewonnen en wij zullen tijdens de “zomerstop” er alles aan doen om zowel wagen als team in optimale conditie te brengen en hem het vuur aan de schenen te leggen tijdens zijn “thuisrally” !

    Namens Philip, Raf, Peter & Martijn een zeer welgemeende BEDANKT aan het ganse team  en voor jullie “steun” en “ambiance” tijdens het weekend !!!

     

  • Haspengouwrally 2017

    Rally van Haspengouw 2017

    Na de veel te lange winterstop, stond de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen voor de deur.
    De “Haspengouw-rally” is de traditionele opener voor het kampioenschap “Criterium 2017” waaraan zowel Raf als Philip deelnemen. Beide piloten hebben zichzelf  verschillende doelstellingen gesteld :
    Raf Lemmens wil meer ervaring opdoen, door aan zoveel mogelijk wedstrijden deel te nemen en hoopt stiekem enkel wedstrijden in de TOP15 te eindigen;
    Philip Lommers mikt op zoveel mogelijk podium plaatsen teneinde zijn 3de plaats in het kampioenschap te verbeteren.
    Er werd door beide piloten, samen met de rest van de “crew” heel wat tijd geïnvesteerd in beide wagens en bij de aanvang van de eerste wedstrijd stonden beide wagens in “topform” aan de start.
    De verkenningen bevestigden dat het weer ditmaal wel eens een “spelbreker” kon zijn.  Na bijna 2 volle jaren in droge omstandigheden gereden te hebben (echt BMW weer zoals wij het noemen) werd de typisch Limburgse verkavelingswegen bedolven met modder en water waardoor de remzones er gevaarlijk glad bijlagen en het voor beide piloten improviseren zou worden om tijdens deze eerste wedstrijd met zijn hoge topsnelheden het hoge ritme aan te houden.
    Helaas betekende kp1 voor Philip al meteen het einde van de wedstrijd; Er werd uiterst voorzichtig vertrokken, om zeker in de eerste km’s geen brokken te maken maar 1 km voor het einde was het “over and out” op kp Walshoutem.  Bij het opschakelen van 4 naar 5 (voor de jump nog) vielen alle versnellingen weg zonder enige verklaring. Jammer, gezien de vele investeringen, maar autosport blijft een mechanische sport.
    Voor Raf en Zjef begon de wedstrijd goed maar op Kp2 ging Raf even van de baan en dat gaf zijn vertrouwen toch een serieuze knauw en het duurde tot in de late namiddag voor het vertrouwen terugkwam.  Raf gaf zelf aan dat hij nooit echt zijn ritme vond maar na het bekijken van de beelden op “Sporza” en “You tube” kon iedereen vaststellen (zelfs bij de toppers) dat deze editie van de Haspengouwrally een verschrikkelijk moeilijke wedstrijd was.  Raf en Zjef eindigden de wedstrijd om een mooie 20ste plaats en kenden geen enkel technisch probleem.
    Philip heeft tijdens de Haspengouwrally wel een veldslag verloren maar nog niet de oorlog.
    Wij kijken alvast uit naar de TAC-rally 2017,  met zijn super gevarieerd parcours !!!!
    Bedankt team en supporters voor jullie aanwezigheid en “SEE YOU IN TIELT” op 7 & 8 april.

  • Verslag Haspengouwrally 2016

    Haspengouwrally 26/27 Feb. 2016
    Een fris begin van een nieuw seizoen:
    Vrijdagmorgen waren we allemaal vroeg uit de veren voor de verkenningen. Zoals altijd
    zorgde ons team alvast voor de plaatsing van de tent en het klaarmaken van de BMW zodat
    Philip en ik ons volop konden concentreren op de verkenningen.
    In de namiddag zorgden onze mannen voor de technische controle waaruit bleek dat er nog
    een technisch probleem was met de zetels.
    Onze troef… Marc… de oplossing was er snel. Onze sleutelende vrienden gingen aan het
    werk en het resultaat mocht er wezen. De auto werd gekeurd en de fun kon beginnen.
    Na het late avondmaal en een goede nachtrust kwam de gezonde ochtendstress aankloppen.
    We waren er klaar voor…
    SS1 Halle-Booienhoven, de BMW was flink en deed wat hem gevraagd werd. Maar, in het
    oprijden naar SS2 Heers kregen we toch wat vermogenproblemen.
    Door ontstekingsproblemen haperde 1 cilinder. Verder rijden was de opdracht en dit deden
    we dan ook. Er was maar één service voorzien dus deden we onze uiterste best om toch
    mooie tijden te kunnen rijden.